Online marketing už cez 25 rokov nie je nejakou novinkou na trhu. Je to však oblasť, v ktorej sa toho udialo už veľmi veľa a prežila niekoľko revolúcií, vďaka ktorým sa doslova otriasla základoch. Od prvých reklamných formátov až po dynamickej reklamy s personalizovaným obsahom a radom algoritmov schovaných na pozadí. Kam bude smerovať online marketing v nasledujúcich rokoch?
Rozhýbte čo najskôr unikátny obsah (content marketing)
Stratégia sa samozrejme bude líšiť podľa zamerania vašej firmy aj veľkosti marketingového rozpočtu. Stále väčšej popularite sa teší video formát. Vďaka videám môžete odovzdať užívateľom veľa informácií veľmi nenáročnú formou. Pre segmenty, ktorých publikum je v online svete veľmi aktívne, môže byť vhodné čoraz populárnejšie živé vysielania. Živé vysielanie radíme aj medzi horúce trendy v online marketingu pre rok 2018.
Obrovskej popularite sa tešia aj nové formáty na sociálnych sieťach. Rolu Snapchatu prebral Instagram a so svojimi Stories poskytujú priestor aj pre startupy alebo drobných podnikateľov. Prinášajú možnosť ukázať všetko, čo vedia. Rast, ktorý sa mu podaril dosiahnuť počas posledného roka, je takmer neuveriteľný avšak úroveň využitia na slovenskom trhu je stále veľmi nízka.
Vytvárajte vlastný content s vašou identitou
Ak sa ďalej pozrieme na obsah reklám, zistíme, že úpadok zaznamenávajú reklamy postavené na obrázkoch z fotobanky. Či už máte mobilný telefón alebo kvalitnú fotografickú techniku, zamerajte sa viac na tvorbu vlastného grafického obsahu. Vytvorte reklamu, ktorá by veľmi dobre fungovala na rovnakom mieste aj keby bola organickým výsledkom.
Premýšľajte o reklamách na sociálnych sieťach ako o príspevkoch. Ako by na ne reagovali vaši fanúšikovia a priatelia? Stal by sa tento príspevok virálny aj bez prideleného rozpočtu? Mala by potenciál dostať sa vaša reklama vo vyhľadávaní na prvej pozícii aj bez vynaloženej koruny? Toto sú otázky, ktoré treba položiť. Vďaka responzivním reklamám vám odpadá starosť o desiatky rôznych formátov, hromadné nahrávanie vám pomôže spustiť aj pomerne komplexnú kampaň behom okamihu.
Technológie sa posúvajú, kreativita zostáva
S rastom digitálneho marketingu je tiež potrebné počítať s nárastom práce, ktorá vzniká v jeho okolí. Netreba naberať desiatky ďalších zamestnancov. Zamerajte sa viac na šikovné riešenie a popremýšľajte, ako spustiť skvelú kampaň a zároveň minimalizovať prácu ktorá je okolo. Ak sa vám podarí využiť všetky možnosti, ktoré táto oblasť ponúka, budete schopní ďaleko rýchlejšie reagovať na zmeny a posúvať sa vpred míľovými krokmi.
TIP: Vedeli ste, že obsahový marketing patrí v súčasnosti medzi top odvetia online marketingu?
Prichádza doba Argumentovalo reality (AR), ktorá zásadne ovplyvní formáty v nasledujúcich rokoch. Výber zacielenia a ponúk preberá už teraz strojové učenie (ML – Machine learning). Nahradenie jednej veci v celom procese je však veľmi komplikované. Kreativita stále zostáva v rukách človeka a v konečnom dôsledku kampane stoja na myšlienkach vytvorených v hlave. Nie je sa teda potrebné obávať sa, že bez všetkých pokročilých technológií nie ste schopní na trhu uspieť. Dôležité je však o obsahu i zacielení trochu viac premýšľať. Premyslené kampane budú fungovať ďalej. Tie, ktoré nemajú kreativitu sa stanú čiernou dierou na peniaze!