Google Analytics patrí medzi najdôležitejšie nástroje v rámci SEO služieb a online agentúr. Prichádza však veľká zmena, ako teraz postupovať?
Ak ste sa nestretli s nástrojom spoločnosti Google pod názvom Google Analytics, zrejme vaše SEO služby nie sú na najlepšej úrovni. Každá SEO agentúra pomáha získavať pre vlastníkov webových stránok dôležité strategické dáta o užívateľoch. SEO optimalizácia a Analytics, to ide v ruka v ruke. Táto služba umožňuje sledovať historickú či momentálnu návštevnosť, vlastnosti užívateľov a ch chovanie, predaje, konverzie a iné zaujímavé fakty. Dnes už môžeme povedať, že minimálne každý druhý web sleduje návštevnosť cez tento nástroj.
Dôležité dátumy
Prichádza však prelomová zmena, Universal Analytics čaká koniec. Túto najrozšírenejšiu meraciu službu na svete nahradí Google Analytics 4, ktorá by mala spĺňať všetky požiadavky novej generácie. 1. júl 2023, tento dátum si určite zapamätajte.
Práve v ten deň ukončia štandardné vlastníctva v službe Universal Analytics spracúvať nové prístupy. Tie ale bez zmeny môžete do tohto dátumu naďalej využívať. Od nasledujúceho dňa sa k svojim spracovaným údajom dostanete tiež, no len so spätnou platnosťou 6 mesiacov. Google sa ešte v priebehu roku 2022 zaviazala oznámiť presný dátum, kedy toto fungovanie vlastníctiev úplne ukončí. Treba si uvedomiť, že následne svoje prehľady neuvidíte. Ak ste si vlastníctvo vytvorili po 14. októbri 2022, pravdepodobne už využívate Google Analytics 4 a žiadne zmeny vás nečakajú.
Prechod na Google Analytics 4
Plánujete využívať ako hlavný nástroj na meranie Google Analytics aj po 1. júli 2023? Vrelo vám to odporúčame. Čo však spraviť pre to? Keďže sa Universal verzia bude postupne ukončovať, je na mieste čo najskôr prejsť na tú novú. Ide o niekoľko jednoduchších či stredne náročných krokov. Pre začiatok si zohľadnite štruktúru účtu a vytvorte vlastníctvo v službe Google Analytics 4. Nasleduje jednoduché vytvorenie streamov údajov a povolenie ich zhromažďovania. Rozšírený remarketing a reporty si vyžaduje aktivácia signálov Googlu. Využitím nástroja na migráciu prepojení so službou ADS vytvorte opätovne existujúce prepojenia so službou Universal Analytics. Máte však možnosť vytvoriť aj úplne nové. Individuálna náročnosť vás môže prekvapiť pri namapovaní vlastných udalostí zo starej služby k tej novej. Potrebná je potom aj migrácia konverzií a cieľov rovnakými smermi. Nezabudnite vytvoriť alebo overiť ponuky pre konverzie v službe Google Ads a migrovať publiká spolu s meraniami elektronického obchodu. Finálnym krokom je pridanie používateľov.
Dôležité pokyny máme aj pre inzerentov. Po dokončení vyššie popísaného nastavenia vlastníctva v novej službe Google Analytics 4 je čas na zobrazovanie reportov či využívanie údajov v účte Google Ads. Aby ste ale mohli využívať všetko naplno, je nutné sa prihlásiť do služby Google Ads a zrealizovať jeden z nasledujúcich krokov. Buď si vyberiete pridanie publika zo služby Analytics do reklamnej skupiny alebo kampane, čo je dôležité pre remarketing, alebo importujete konverzie. Toto sa týka ponúk. V druhom prípade sa uistite, či ste naozaj v službe Google Ads a ich nastaveniach konverzií odstránili všetky ciele služby pôvodného Universal Aanlystics. Takto sa vyhnete duplicitným konverziám.
Ak si nie ste istí, či tieto kroky zvládne sami, prípadne na to nemáte čas, obráťte sa na marketingovú spoločnosť. V tomto prípade vám pomôže aj Online Toro.