Internet už skutočne zasiahol do chodu a podnikania každej firmy. Nerobiť digitálny marketing nejde, a nie je ho ani možné robiť neprofesionálne a na kolene. V silnej konkurencii obstojíme iba s digitálnym marketingom, ktorý nám kompletne zastreší profesionálna firma.
Robiť digitálny marketing vyžaduje celý rad skúseností, znalostí aj schopností
Začína u tvorby webových stránok či ich optimalizácii a nekončí snáď nikde a nikdy, pretože stále sa objavujú nové veci, ktoré je nutné vedieť uchopiť a využiť v náš prospech. Stačí sa pozrieť napríklad na pribúdajúce sociálne siete, na neustále zmeny pokiaľ ide o optimalizáciu pre vyhľadávač Google, ale aj na meniace sa spotrebiteľské chovanie našich zákazníkov. Mať partnera na digitálny marketing, firmu, ktorá má profesionálov pre všetky jeho oblasti, je dôležitým krokom k obchodnému úspechu.
TIP: Špecialistov na digitálny marketing nájdete vo firme Vivantina.
Čo nám musí vedieť ponúknuť dobrá digitálna agentúra?
Rozhodne si je lepšie nájsť partnera pre celý marketingový mix, než riešiť dielčie časti digitálneho marketingu s rôznymi firmami či jednotlivcami-špecialistami. Len marketingový mix ako celok vám umožní osloviť celú cieľovú skupinu, ktorú osloviť chcete, či vám pomôže hľadať nových zákazníkov tam, kde ste doposiaľ „nelovili“.
Čo má byť základom digitálneho marketingového mixu?
Určite je dôležité pravidelne analyzovať a optimalizovať webové stránky. UI audit aj SEO audit dokáže veľmi rýchlo objaviť slabiny webu. Optimalizovať je potrebné aj konverzný pomer.
Ak si doposiaľ robíte webovú analytiku sami, viete, aká je to náročná práca na čas. Naviac, často ju nevieme správne interpretovať, či využiť zistenia. Aj s tým vám digitálna agentúra pomôže.
Správa sociálnych sietí je ďalšou na čas náročnou prácou. Často ju zanedbávame, alebo podceňujeme, lebo nám nič nenosí. Práve preto na ňu potrebujete špecialistov, ktorí jej dajú zmysel a vyťažia z nej potrebné benefity. Monetizujte konečne aj svoje sociálne siete a využite všetky, ktoré používa vaša súčasná, aj potenciálna cieľová skupina.
SEO, obsahové aj lokálne, by malo vychádzať z kvalitného auditu. Nechajte si ho pripraviť a najmite si agentúru, ktorá sa postará o jeho zlepšenie. Obsahový marketing je nikdy nekončiaca práce a je dôležité mať na ňu správnych ľudí.
Ďalšou súčasťou digitálneho marketingu je PPC reklama. Nerobte v nej chybu a využite ju na 100 %. Možností je veľa a efektívne ich využiť dokážete práve so špecialistami na digitálny marketing, ktorí sa naň však pozerajú ako na celok.
Posielajte dobré newslettery. Nie nudný a neužitočný spam. Newslettery musia byť precízne pripravené, technicky, graficky aj obsahovo zvládnuté. Optimálne však tiež personalizované a segmentované pre konkrétne skupiny cieľového publika.