Microsoft potvrdil akvizíciu Mojangu, ich cena je 2,5 miliardy

Microsoft kúpi tvorcu populárnej hry Minecraft, Mojang. Tvrdenia, že Microsoft má záujem o kúpu Mojangu sa vynorili pred takmer týždňom, dnes ich tvorca hry oficiálne potvrdil v článku na blogu.


Microsoft zaplatí 2,5 miliardy amerických dolárov za herné štúdio Mojang, uzatvorenie obchodu sa očakáva koncom tohoto roku. “Minecraft pridá rozmanitosť do našeho portfólia hier, a pomôže nám získať nových hráčov naprieč rôznymi platformami”, tvrdí šéf divízie Xboxu, Phil Spencer.

Tvorca hry Markus Persson, známy tiež ako Notch sa k Microsoftu nepripojí ako časť akvizície. “Nechce niesť zodpovednosť za vedenie projektu, ktorý je až tak globálne významný”, hovorí Owen Hill z Mojangu. “V posledných rokoch sa niekoľkokrát pokúsil pracovať na menších projektoch, ale nezvládol tlak tak populárnej hry ako je Minecraft. Jedinou možnosťou bol teda predaj Mojangu. Stále však bude pokračovať vo vytváraní úžasných vecí, o to sa nebojte”.

Na svojej webovej stránke dnes zverejnil list na rozlúčku, kde píše že odchádza zo spoločnosti, ktorú vytvoril.

Odchádzam z Mojangu

Nepovažujem sa za skutočného herného vývojára. Tvorím hry, pretože je to zábava, tvorím ich pretože milujem hry a programovanie, no mojim zámerom nikdy nebolo dosiahnuť tak veľké čísla a zmeniť svet. Microsoft sa rozrástol do obrovských rozmerov a čísel, ľudia mi hovoria že zmenil hry ako také. To nikdy mojím cieľom nebolo.

Už dávnejšie som sa rozhodol, že z vývoja Minecraftu odstúpim. Jens bol dokonalý človek, ktorý by mohol prevziať kontrolu nad vývojom, chcel som skúsiť nové veci. Po prvé, nepodarilo sa mi vytvoriť niečo tak veľké znova, preto som sa rozhodol zostať len pri malých projektoch, bavilo ma to. Nebol som si úplne istý, ako zapadnem do Mojangu, kde ľudia robia skutočnú prácu, no pretože ľudia tvrdili, že som dôležitý pre kultúru, zostal som.

Bol som doma, keď sa pred niekoľkými týždňami proti mne poštval celý internet kvôli nejakej situácii EULA, s ktorou nemám čo dočinenia. Bol som zmätený. Nerozumel som tomu. Z frustrácie som o tom tweetoval. Neskôr som zhliadol video “This is Phil fish” na youtube, a uvedomil som si jednu veľmi podstatnú vec – že nemám žiadne spojenie s mojimi fanúšikmi. Stal som sa symbolom. Nechcel som však byť symbolom zodpovedným za niečo obrovské, čomu nerozumiem, za niečo na čom nechcem pracovať a stále sa mi to vracia. Nie som podnikateľ. Nie som CEO (generálny riaditeľ). Som nerd, počítačový programátor, ktorý má rád názory na Twitteri.

Hneď ako prebehne obchod odídem z Mojangu a začnem opäť pracovať na Ludum Dares a malých webových experimentoch. V prípade že opäť vytvorím niečo, čo začne rásť to obrovských rozmerov, budem to musieť pravdepodobne opustiť.

Vzhľadom k tomu, že môj verejný obraz je trochu skreslený, neočakávam že tento list zmierni počet negatívnych komentárov, no aspoň nebudem cítiť zodpovednosť čítať ich.

Som si vedomý, že tento krok je v rozpore s mnohým čo som povedal. Na to nemám žiadnu dobrú odpoveď. Som si tiež vedomý, že niektorí z Vás ma môžu považovať za vzor vyhratého boja. Nie som. Som človek, ktorý tam zápasí s Vami.

Mám Vás rád. Všetkých. Ďakujem, že ste Minecraft zmenili v to, čím sa stal, ale je to príliš veľké, a ja za to zodpovedný jednoducho byť nemôžem. V istom zmysle to teraz patrí Microsoftu. V oveľa väčšom zmysle to patrilo dlhú dobu Vám všetkým, a to sa nikdy nezmení.

Nie je to o peniazoch, je to o zdravom rozume.