Elektronika stráži bezpečnosť cyklistov a motocyklistov

Najohrozenejšími účastníkmi cestnej premávky sú cyklisti, pretože vo väčšej miere využívajú aj cesty určené pre všetky druhy dopravných prostriedkov, takže je aj vyššie riziko zrážky vozidla s cyklistami. Len na cestách Anglicka sa každoročne zraní a usmrtí takmer dvadsaťtisíc cyklistov. V spoločnosti Jaguár preto uvádzajú projekt sledovania bicyklov okolo auta.

Systém pomocou snímačov sleduje okolie vozidla, rozpoznáva objekty, identifikuje cyklistov a v prípade potenciálneho rizika varuje vodiča, Namiesto klasického varovania špecifickým piktogramom a akustickým signálom však využíva svetlá, zvuky a vnemy, ktoré vodič intuitívne asociuje s potenciálnou hrozbou. Ak sa k vozidlu blíži cyklista, z reproduktorov vozidla zaznie zvonček, jaký mají například klasické horské bicykle. Zvuk navyše zaznie z toho reproduktora , z ktorého smeru sa blíži cyklista.

Ak cyklista chce obísť vozidlo zozadu, sedadlo vodiča potľapká vodiča po ľavom alebo pravom ramene, aby ho na to upozornilo. Vodič sa tak inštiktívne pozrie dozadu. Ak sa cyklista priblíži k vozidlu, matica svetelných diód na okrajoch okien sa rozsvieti a keď sa cyklista dostane bližšie k vozidlu, LED v príslušnom smere zmenia svoju farbu na červenú.

Ak sa v okolí vozidla v hustej mestskej premávke bude pohybovať viacero cyklistov, chodcov a motocyklistov, systém inteligentne rozhodne, ktorý z nich je najrizikovejší. Systém sledovania bicyklov bude schopný identifikovať aj také riziká, ktoré ešte vodič nemôže vidieť. Napríklad vtedy, keď chodec alebo cyklista prechádza vozovku spoza stojaceho auta. Ak vodič ignoruje varovania, plynový pedál začne vibrovať a stuhne.

Ak chce vodič vystúpiť z auta a zozadu sa blíži cyklista, systém najprv varuje vodiča svetlom a zvukom zvončeka. Ak vodič naďalej otvára dvere, systém rozsvieti a rozvibruje kľučku dverí. Vodič tak dostane jednoznačný signál, aby neotváral dvere. Rovnaká stratégia platí aj pre ostatné dvere, vždy na tej strane, z ktorej prichádza cyklista. Systém reaguje aj na motocyklistov, v tom prípade využíva na akustické varovanie simuláciu špecifického zvuku klaksóna motocykla.