Ak ste majiteľom auta s dieselovým motorom, je vám dobre známy fakt, že cena za nižšiu spotrebu takéhoto motora je niekedy náročnejšia údržba a starostlivosť o motor. Jednou z tých vecí, ktoré sú špecifické pre dieselové motory, je filter pevných častí (DPF) a jeho aktívna regenerácia.
Aktívna regenerácia nie je vždy vykonateľná
Aktívna regenerácia DPF filtra je potrebná vždy po najazdení niekoľkých stoviek kilometrov. Potrebu takejto regenerácie vyhodnocuje centrálna riadiaca jednotka automobilu, takže rátať kilometre si rozhodne nemusíte. Bez vašej súčinnosti ako šoféra sa to však nezaobíde.
Ako spustiť regeneráciu DPF filtra? Po tom, ako vám riadiaca jednotka oznámi, že regenerácia je potrebná, bude pre jej uskutočnenie potrebná aspoň 15 minútová jazda pri zhruba 2000 – 3000 otáčkach motora, ideálne na vyššom prevodom stupni.
Už z tohto popisu je jasné, že nie vždy je možné tieto podmienky dodržať. Ak však budete opakovane ignorovať nutnosť vykonania aktívnej regenerácie, DPF filter sa môže upchať, čo bude mať za následok zníženie výkonu a v tom horšom prípade aj poškodenie motora.
Najlepšou metódou je repas
Ako teda zabrániť nežiaducim následkom aj napriek tomu, že sa vám opakovane nedarí prejsť procesom aktívnej regenerácie? Existujú rôzne metódy, ale väčšina z nich vôbec nie je vhodná. Bude treba teda DPF filter vymeniť za nový? Rozhodne nie. Nikto vám v tom samozrejme brániť nebude, ale bolo by to rozhodne finančne najnáročnejšie riešenie.
Najvýhodnejším riešením nielen po finančnej stránke, ale aj vzhľadom na kvalitu, je repas DPF filtra. Ten prebieha tak, že DPF filter sa napojí na certifikované zariadenie a spolu vytvoria uzavretý okruh. A to bez potreby jeho demontáže alebo nebodaj rezania doň. Následný čistiaci proces sa postará o odstránenie inak neodstrániteľných častíc. A aby ste mali istotu, že čistenie naozaj pomohlo, kontrolou protitlakom sa dajú porovnať výsledky pred a po čistení.
Zdroj obrázka:
Autor: Kinek00 / Shutterstock.com