Ako tvoriť kvalitný obsah pre Google?

Ak ste sa rozhodli v online marketingu zabojovať pomocou obsahu, musíte ním osloviť hlavne vyhľadávač Google. Výsledky sa dostavia rýchlo.

Každý deň sa uskutoční pomocou Google približne 5 miliárd vyhľadávaní. To je jasný signál, že SEO služby, ktoré vám poskytne SEO agentúra, si musia získať priazeň práve tejto platformy. SEO optimalizácia totiž rieši aj to, ako bude vytvorený samotný obsah na vašom webe. Ako teda správne na obsahový marketing?

Čitateľ je v prvom rade človek

Obsah musí byť kvalitný, oprieť sa o základné SEO pravidlá, no v prvom rade musí čitateľa osloviť. A to dnes už vie odhaliť aj Google. Ten veľmi rýchlo vďaka svojim zložitým algoritmom RankBrain pochopí, ako užívatelia interagujú s vašimi textami. Ak sa k vám už návštevník dostane, neodraďte ho zložitým textom a umožnite mu ho čo najpohodlnejšie dočítať. Verte, že sa k vám určite vráti.

Sprístupnite ho potencionálnym zákazníkom správnym obrázkom

Aj keď bude váš obsah po čitateľskej stránke stráviteľný a pútavý, pozerajte aj na jeho prístupnosť. Tu ale myslíte nie len na samotný text, dôležitosťou disponujú z pohľadu SEO aj obrázky. Dbajte na ich relevantný názov, ktorý ich dostatočne popíšu. Google totiž požaduje indexovanie obrázkov za mimoriadne dôležité. Nezabúdajte aj na popisný text (Alt-text), ktorý ocenia dokonca aj zrakovo postihnutí ľudia pri ich vyhľadávaní.

Dôležitosť spätných odkazov

Jedným z najsilnejších hodnotiacich faktorov Google sú spätné odkazy. Ten neustále sonduje obsah na webe a hľadá najmä odkazy medzi internetovými stránkami. Čím viac takých odkazov na iné relevantné weby získate, tým bude vaše hodnotenie lepšie. Ešte dôležitejšia je ale ich kvalita. Ak na to nemáte čas alebo schopnosti, obráťte sa na SEO agentúru. V rámci linkbuildingu nerieši len samotnú výmenu linkov s relevantnými webmi, vypracuje aj profesionálne online PR články so spätnými odkazmi. Podporné SEO články s textom, ktorý je tematicky naviazaný na poskytovanie vašich služieb, Google ocení aj v roku 2023. Samozrejme hlavne tie obsahujúce spätné odkazy. Táto spoločnosť však musí dostatočne sledovať aj spätné odkazy konkurencie a vedieť zistiť, či sa tam hodí práve ten váš. Následne je potrebné ich kontrolovať a včas odhaliť ich nefunkčnosť.

Aktualizovanie obsahu

Web je plný blogov, veď ich tam denne pribudne asi 4 milióny. Preto sa nemôžete uspokojiť s obsahom, ktorý ste uverejnili pred niekoľkými mesiacmi. Úpadok obsahu môže byť časom nenavrátiteľný hlavne z pohľadu umiestnenia vo vyhľadávači. Preto je dôležité ho pravidelne kontrolovať a aktualizovať. Na to vám poslúži opätovná analýza kľúčových slov, ktorou možno nájdete tie nové. Pozor na články s rokmi v nadpise. V roku 2023 si len málokto prečíta štúdiu starú niekoľko rokov…Buďte aktuálny a obsahovo relevantný.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *